مترجم: مریم اسماعیلی پور
منبع:راسخون
 

نتیجه ی اپلیکیشن

دو نمونه اپلیکیشن MSPC در این بخش نشان داده شده اند. اثرات اپلیکیشن MSPC نیز در پایان بخش معرفی گردیده است.
الف) مورد1: نقص های کیفی که به علت نقص سنسور حرارتی کوره ایجاد شده است
این یکی از مواردی است که بروز کیفیت پایین تر در پروسه های تولید تبلیغاتی را نشان می دهد و MSPC می تواند آن را شناسایی نماید، اما USPC نمی تواند.
جداول کنترل این مورد در نمودار 6 تشان داده شده اند. بالایی جدول کنترل آمار Q است که مرتبط با شرایط عملکرد معرفی شده از طریق MSPC می باشد. دامنه ی عظیم ممتد برروی محدودیت کنترل به وضوح می تواند با جدول کنترل آمار Q در MSPC شناسایی گردد، گرچه هیچگونه جدول کنترلی وجود ندارد که در آن مقادیر پروسه محدودیت های کنترلشان را در USPC افزایش دهند. دوره ی دامنه ی بزرگ ممتد با بروز کیفیت پایین تر برابر است. بیشترین همکاری برای آمار Q دمای کوره ی یکی از پروسه های حرارت درمانی است. با بررسی تجهیزات مشخص شد که سنسور حرارتی مرتبط با متغیر معیوب بوده است. جدول کنترل پایینی این است که متغیر با سنسور حرارتی کوره ی معیوب مرتبط است. بدان علت که هیچگونه ارزشی در پروسه وجود ندارد تا محدودیت های کنترل را در جدول کنترل افزایش دهد، در نتیجه USPC قادر به تشخیص عیب نیست.
یک طرح پراکنده در نمودار 7 نشان داده شده است. محور افقی حرارت دیگر ناحیه ی کوره را در کنار ناحیه ی اندازه گیری حرارت با سنسور معیوب قرار می دهد. هر دو مقادیر پروسه قویا با همبستگی در ارتباط هستند. USPC نمی تواند نقص را تشخیص دهد چون تمام مقادیر در داخل محدودیت های کنترل قرار دارند. با وجود این، MSPC می تواند به وضوح نقص را تشخیص دهد، چون محدودیت های کنترل همان طور که در نمودار 7 مشاهده می شود، با داده های موجود در شرایط نرمال متناسب هستند.
نمودار7: نتیجه ی اپلیکیشن مورد 1: طرح پراکنده ی موردی با کیفیت پایین که از طریق نقص سنسور حرارتی کوره ایجاد گردیده است.
ب) مورد2: نقص های کیفی که از طریق نقص ترکیبی ذوب شده ایجاد گردیده است
این مورد دیگری است که در آن بروز کیفیت پایین تر در پروسه های تولیدی تبلیغاتی در بخش دوم نشان داده می شود.
جدول کنترل آمارQ این مورد در نمودار8 نشان داده شده است. دامنه ی بزرگ ممتد در بر محدودیت کنترل می تواند به وضوح با جدول کنترل آمار Q در MSPC شناسایی گردد، گرچه هیچگونه جدول کنترلی وجود ندارد که در آن ارزش های پروسه محدودیت های کنترل خویش را در USPC افزایش دهند. دوره ی دامنه ی عظیم ممتد مساوی با بروز کیفیت پایین تر است.
نمودار9 مشاغل مشارکتی برای آمار Q را نشان می دهد. ده عدد از بزرگترین متغیرهای همکاری در میان بیش از 1000شرایط عملکردی در نمودار توصیف شده اند.
نمودار8: نتیجه ی اپلیکیشن مورد2: جدول کنترل آماری Q در موردی با کیفی پایین تر که از طریق نقص در ترکیب فولاد ذوب شده ایجاد می گردد.
تمام ده متغیری که در نمودار9 نشان داده شده اند، شرایط عملکرد اصلاح شده هستند، یعنی ترکیبات فولاد مذاب، ترکیبات اسلاگ و زمان تبدیل کننده. بیشترین مشارکت برای آمار Q یکی از ترکیبات فولاد ذوب شده است. از طریق بررسی تجهیزات و تحلیل محصول مشخص شد که ترکیب مواد مکمل به ترکیب فولاد مذاب Aبستگی دارد که بزرگترین مشارکت برای آمارQ محسوب می شود. جداول کنترل، که به توصیف تمهیدات می پردازند، پیش بینی ها و مشارکت ها با آمارQ ترکیب آهن مذاب A در نمودار10 نشان داده شده اند. بالایی مشارکت ها با آمارQ را نشان می دهد که خطاهای پیش بینی مربعی است. پایینی نشان دهنده ی پیش بینی ها و تمهیدات است. پیش بینی ها از تحلیل مولفه ی اصلی داده ها در شرایط نرمال نشات گرفته اند که در بخش سوم توضیح داده شده است. پیش بینی ها بر مبنای این فرضیه که کیفیت محصولات در شرایط نرمالی قرار دارد، با تخمین های شرایط عملکرد برابر هستند. در طول دوره ی کیفیت پایین تر، می توان تشخیص داد که پیش بینی های ترکیب فولاد مذاب A از تمهیدات آن ناشی می شود. حیطه ی ترکیب فولاد مذاب A در طی دوره ی کیفیت پایین تر درست مانند همان در شرایط نرمال است. بنابراین، USPC نمی تواند این نقص را شناسایی نماید.
پ) تاثیرات اپلیکیشن کنترل پروسه ی آماری چندمتغیره در طرح قطعی تبلیغاتی

1. کاهش عملکرد کنترل

MSPC عملکرد کنترل را به نحو قابل توجهی کاهش می دهد، چون تنها دو آمار(T2و Q) مشاهده می شوند، گرچه تمام شرایط عملکرد می بایست با USPC کنترل گردند.
نمودار9: نتیجه ی اپلیکیشن مورد2: میزان همکاری آمارQ موردی با کیفیت پایین تر که از نقص ترکیب فولاد مذاب ناشی شده است.

2.شناسایی اولیه ی نقایص کیفیت

مشارکت هریک از شرایط عملکرد نسبت به آمار که در سطح کنترل افزایش پیدا می کند، می تواند ارزشیابی گردد. در سیر نزولی نسبت همکاری، فرضیه سازی از مکانیسم بروز نقص کیفیت و سند جستجو با تحلیل محصول که حجم کار آن بالاست، مورد اجرا قرار گرفته است. سیستم باعث می شود که این امور به طور موثری اجرا گردند. بنابراین، سیستم با شناسایی اولیه ی علت نقص کیفیت مشارکت داشته است.
نمودار10: نتیجه ی اپلیکیشن مورد دوم: جدول کنترل آمار Q با کیفیت پایین تر که از طریق نقص ترکیب فولاد مذاب ایجاد شده است

1. میزان موثر بودن روش پیشنهادی

با شناسایی انحراف همبستگی شرایط عملکرد در موارد ترکیبات شیمیایی در پروسه ی ساخت فولاد، حرارت کوره در پروسه ی حرارت درمانی و غیره، سیستم باعث کشف جدید می گردد و آن را شناسایی می نماید، در حالیکه با روش مرسوم بسیار سخت است. بنابراین، میزان موثر بودن روش پیشنهادی نشان داده شده است.

نتیجه گیری

روش مدیریت عملکرد و کیفیت برای مجموعه ای از پروسه های تولید فولاد برای شناسایی نقص شرایط عملکرد به کار می رود تا از ایجاد کیفیت پایین تر جلوگیری نماید. روش پیشنهادی بر مبنای کنترل پروسه ی آماری چندمتغیره از تحلیل مولفه ی اصلی و تکنیک دسته بندی استفاده می نماید. یک سیستم بر مبنای روش پیشنهادی ایجاد شد و در مورد مدیریت عملکرد و کیفیت پروسه های مختلف تولید فولاد مورد استفاده قرار گرفت. در این مقاله، نتیجه ی اپلیکیشن سیستم ایجاد شده برای ورقه ی فولاد نورد سرد که در طی ساخت فولاد ایجاد می گردد، نورد داغ، نورد سرد و پروسه های حرارت درمانی گزارش شده است.
در این مقاله یک نمونه ی موفق ارائه شده است که با یکی کردن شرایط تولید واقعی و داده های شاخص کیفیت در مجموعه ای از پروسه های تولید فولاد، در شناسایی علت نقص در کیفیت و مدیریت پروسه ی تولیدی فولاد مشارکت دارد.
در برنامه های تولید فولاد، بسیاری از سیستم های مدیریت عملکرد و کیفیت از قبل گسترش یافته اند، و تعداد محصولات و شرایط عملکرد روبه افزایش است. چون این یک تکنیک هدف عمومی است، چشم انداز اپلیکیشن در حال حاضر به مدیریت کیفیت و عملکرد در پروسه های مختلف دیگر کشیده شده است که در آنها کاربرد کنترل و مانیتوریگ بالاست و کیفیت های پایین تر می بایست نسبت به تغییرات محیطی شناسایی گردد، چون بسیار حساس است، بدان معنا که نیازهای مشتریان جدی تر دنبال شود و محصولات متنوع تر باشند.
سیستم پیشرفته برای مجموعه ای از پروسه های تولید فولاد از نوامبر 2010 در امور مشارکت فولادJFE ژاپن غربی کاربرد داشته است. علیرغم تغییراتی که در تولید تجهیزات و دیگر تغییرات محیطی در طی این دوره وجود دارد، اما بازهم این روش تثبیت شده است. با شناسایی متغیر از شرایط نرمال بر مبنای روش پیشنهادی، صحت کنترل کیفیت محصول توسعه یافت و ریسک ایجاد نقص در کیفیت کاهش پیدا کرد.
این سیستم در توسعه ی تشخیص نقص کیفیت و محدودیت در ایجاد کیفیت پایین تر نیز مشارکت داشته است. پوشش روش پیشنهادی و سیستم می بایست در آینده به پروسه های مختلفی تکامل پیدا کنند.